Best viewed with Google Chrome. Don't Have Google Chrome? Click Here

Wednesday, February 11, 2009

HARI PALING KECEWA AKU SBG PGWS PLTH

b4 i start posting about my 'HARI PALING KECEWA AKU SBG PGWS PLTH', i wanna post serba sedikit about 2 days ago.

MON
-hmmm, lupa eh

TUE
-TUGAS AKU YG PALING LAST sbg pengawas pelatih!!! masa gerko ada 2 org polis dtg iaitu Encik Aziz & Encik Berman..cdak duak tok bagi ceramah to us, Kadet Polis. menakutkan.

WED!!!
-perhimpunan, SEMUA pengawas pelatih x bertugas sbb Mdm Ikbal x suruh kami org bertugas sbb terlampau byk pgws yg jg..so terpaksalah masuk line..boring bahh x tugas..x best..and then ada perjumpaan pgws slps perhimpunan and Abg Keth say "Pengawas Junior sila tinggal sebentar nanti"...then the others balik to their class and we all at dewan...i got a bad feeling since morning as if something bad is gonna happen..tiba2 C.Ikbal say "Maaf ye pgws plth kerana anda semua telah disingkir drpd mnjd pgws plth...so, skrg anda semua ialah pelajar biasa..sila serahkan nametag anda..sekolah kita x kaya kalau tak anda boleh bw balik nametag tersebut...terima kasih kerana telah membantu Lembaga Pgws menjalankan tugas"...then i said in my mind "WHAT THE EFF!!!" "WHAT??!" i almost cried and to those of you who don't know how sad it is, losing your very PRECIOUS nametag is like losing your own brother..that is what Najib said...he also almost cried..i see Cynthia, Apphia, Leeroy etc etc almost cried...huhu...

BAYANGKAN, JUST IMAGINE..

-you wear the pgws plth nametag for like 6-7months since 17 JULY 2008 every single school day and today you have to give back that nametag...
-you done your job as a pgws plth since 17 JULY 2008 and tomorrow you will not do it again...it's like a routine already..i dah biasa keluar kelas awal pagi utk bertugas, keluar dr kelas awal utk bertugas di kantin...i already get use of that..like what Cyn say, "Mesti ada seorg drpd kita esok secara x sengaja dia pergi tugas" the i say "nang pun...sbb ia dah jd routine kita bahh"

actually there were some tears in my eye that time..

but there's a good news

C.Ikbal say "Maybe in June we and the class teachers will nominate you to be a pgws sesi 2009/2010 so don't give up" "doesn't mean that you are no longer a pgws that you can break the rules, jd samseng etc"

and SBG KENANGAN
senior aku yg 1st(2008)
-Abg Gary
-bilik siaraya
2nd(2008)
-Abg Clinton
-line check and jaga form2 di Blok Dedikasi
3rd(2008/2009)
-Abg Afif
-Senior aku yg PALING BEST! nya ajar aku meningkatkan keyakinan aku..
-line check and jaga Form5 di Blok Bersih
4th and last(2009)
-Abg Zayid
-bilik siaraya
-baru jak 2minggu aku tugas dgn nya

THNX 4 everything

Jawatan aku sbg pgws pelatih
-Pen.Ketua Papan Notis pgws (juniors only)

Rakan2 Setugas aku
-Fit3, bilik siaraya
-Leeroy, Blok Dedikasi
-Walter, Blok Bersih

ctok jak lah post aku.

p/s: sedih lalu...sapa xda feeling ya, xpalah...tp just wanna let you'll know

3 comments:

mr_webmaster89@yahoo.com said...

Alore..
hehe..jangan sedih cdak pengawas pelatih yang lain..k..ada banyak sebab cdak paksa polah kdk ya..antara sebabnya mungkin :-
1. terlalu banyak pengawas taun 2008-2009 menyebabkan pengawas xdapat dijalankan glak. Cara mengatasinya ialah buang pengawas pelatih supaya kerja lebih berkualiti.
2. Pembuangan ktkorang bukan bererti ktkorang xbagus cuma ktkorang kurang pengalaman dari segi mengarah. Bak kata orang, lebih tua makin orang hormat.
3. Untuk elak masalah escape yang terlalu kerap. Ada antara pengawas yang suka escape dan bukannya mauk polah keja menar2.
4. Buang ktkorang supaya dapat semua pengawas dapat merasa bertugas sepenuh masa. Lagipun kerja pengawas xbanyak aku rasa.kan.hehe
5 . Sekolah dah terlalu padat dengan pengawas. bayangkan hampir separuh sekolah jadi pengawas. Ne nak cikgu takut mun ada apa aktiviti semua pengawas keluar.uhu

ya jak dari aku.Sabar ye.hhee

Anonymous said...

pelik asanya eh.
cuz atas ku tok ^..adalah ex-KP..and aku pulak ex-PKP nya.wakaka.

Shalom.
bena ya.buh jak sedih.x lamak gik korg akan jadi pengawas juak.aku malas mok beleter sal benda2 skema. tapi aku just mk berik nasihat ngan ko,jadi pengawas bukan ntuk glamer. but jadi pengawas ntuk ajar diri kedirik memikul tanggungjawab, jauhi korupsi, isi masa lapang ngan benda faedah, bina jati diri. ya yg penting, nok nametag, vest apa indah ya second.

sbab bagi kita yg pernah jadi pengawas kat kolej sgt2 bertuah, kalau ko pegi sekolah lain, pengawas nya macam patung dungu. only kolej and sekolah setaraf ngan nya jak pengawasnya berkualiti dan diberi tanggungjawab ntuk jadi penyeleras kepada aktiviti sambutan peringkt skolah.skolah biasa lain mana ada! tanya ko mana2 ex pengawas yg pindah skolah baru.even perhimpunan cikgu yg polah!

ehhehee..jawapan bagi soalan ko no cgek gik.

aku kan KPA dolok.so aku polah cgek surat permohonan ntuk mbak laptop ku gi skolah.ntuk siapkn kertas kerja and everything else.bnyk gila time ya!.so time ya lah ku upd8 blog ku slalu.dolok blog ku namanya "AKU BUDAK HOSTEL", org suka bah baca tntang kehidupan budak kat hostel.hehe. so rajin lah ku upd8 time ya.

does my answers satisfies u?

good luck in everything and sabar ye.hehe

-josh

charles said...

to KP 2007/2008,
benar tu...pgws 2008/2009 byk lalu...and the 1st batch of pgws plth 30++ orang! Now only 18(est.) pgws plth jak.

to PKP 2007/2008,
yup..it's not because of glamor..but we all love to do tugas....mula2 we all dipilih dulu kan, we all mcm bykk merungut, complain etc about our tugas...but lama kelamaan, we all enjoy and suka buat the tugas